خوش آمدید

(کار گل زار شود گر تو به گلزار آیی)

(نرخ یوسف شکند گر تو به بازار آیی)

بفرمائید...وبلاگ خودتان است - مارکهای معروف پوشاک جهان1
 

مارکهای معروف پوشاک جهان (۱)

"دراین مقاله از مارکهای معروف صنعت پوشاک جهان و سلطه دهشت انگیز صهیونیستها بر این صنعت مینویسم.این مقاله سعی ندارد که تمام مارکهای معروف و موفق را به این عناصر کثیف نسبت بدهد اما زمانی که مشغول تحقیق درباره این مارکهای معروف بودم یعنی مارکهایی که ما ایرانیها بسیاری از آنها را در لباسهای خریداری شده خود(هر چند تقلبی)  شاهد هستیم به قول معروف از تعجب نزدیک بود شاخ در بیارم .چرا که این موجودات عجیب چنگالهای تیز خود را در بدن  همه دنیا فرو کرده اند و اندک اندک مشغول مسموم کردن تمام دنیا هستند."

صنعت پوشاک به دلیل سهم بالای خود در اقتصاد کشورهای دنیا (که همواره جزء ۵ صنعت پولساز اول کشورهای پیشرفته میباشد)، از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و هنری نیز تأثیرات زیادی بر جوامع ما دارد.این ابرشرکتهای صنعت پولساز مد، برای فروش بیشتر، از تبلیغات شرمآوری بهره میبرند که همواره با اعتراضات گسترده مردمی روبهرو بوده است. همچنین استفاده از سیاستهایی غیراخلاقی نظیر دستکاری قیمتها، پرداخت رشوه، جنگهای تجاری ظاهری، پولشویی و قاچاق موادمخدر، تلفیقصحنه های .....و خشونت در تبلیغات کالاهایشان، از دیگر نقاط سیاه فعالیت یهودیان در این صنعت میباشد. کمکهای هنگفت این یهودیان به دولت اسراییل و برگزیدن نامهایی جعلی برای خود از سوی آنان، این پرسش را مطرح میکند که این افراد تا چه زمانی میتوانند خود را در پشت این محصولات شیک و لوکس مخفی نمایند؟

جویل کوتکین نویسنده مشهور در کتابش مینویسد: "در سال ۱۸۸۵ میلادی، یهودیان به ویژه تبعههای آلمانی، ۹۷ % کل کارخانجات پوشاک را در اختیار داشتند. در سالهای ابتدایی قرن بیستم هم، آنان در ایالات متحده، بر کل بخشهای این صنعت پول ساز، سلطه ای تمام عیار داشتند. در سال ۱۹۱۵ میلادی، تجارت پوشاک پس از دو بخش فولاد و نفت، سومین صنعت بزرگ ایالات متحده محسوب میگردید. بدین ترتیب آنان توانستند عرضه پوشاک خانگی و کارگاهی را تقریباً به صورت کامل نابود کنند."

در عصر جدید هم، یهودیان با سلطهای تمام عیار بر صنعت مد، مارکهای مشهوری نظیر "گس" ، "گیتانو" ، "کالوین کلین" و لباسهای جین "لوی استراوس" و حتی مواد آرایشی "رالف لاورن" را به بازار عرضه نمودند. نکته جالب در این مورد این است که دو شرکت "جارداچ" و گس که هر دو از سوی یهودیان مهاجر به ایالات متحده تأسیس گردیده، همواره به جنگ تجاری با هم مشغولند و بارها از یکدیگر به مراجع قضایی شکایت نمودهاند. البته اقدامات غیرقانونی تجاری این شرکتها به ویژه دستکاری در قیمتها، مدتهاست که در محافل مختلف مطرح میگردد. به علاوه روبرت هاس در حالی در سال ۱۹۸۲ میلادی به مدیریت شرکت "لویس - استراوس" برگزیده شد که وی پنجمین مدیر از خانوادهای است که به این سمت برگزیده میشود. البته این شرکت هم اینک به عنوان بزرگترین تولیدکننده صنعت پوشاک دنیا شناخته میشود.همچنین به فهرست طولانی این اسامی، باید نام موریکا بیدرمن (و یا در اصل موریس زیلبربرگ) را هم بیافزاییم که با داشتن ۱۳ هزار کارگر در ۳۴ کارخانه خود، تولیدکننده کت و شلوارهای پییرکاردین و یویس ساینت لورنت در کارخانجات خود در فرانسه، ایالات متحده و هنگ کنگ است. به علاوه گفته میشود که این شرکت همه ساله، ۲۰۰ میلیون دلار در طراحی لباسهای تولیدی خویش، سرمایه گذاری میکند.

در سالهای اخیر، یهودیان دامنه فعالیتهای خود را به خاک کانادا نیز کشاندهاند. روزنامه "نشنال پست" در مقاله ای خاطرنشان نموده که در شهر مونترال کانادا، یهودیان قلب بازار پوشاک این شهر یعنی خیابان شابنل را به تسخیر فروشگاههای خویش درآورده اند. البته در این مقاله از پرداخت رشوه به فروشندگان در جهت عرضه انحصاری کالاهای یهودیان، پرده برداشته شده است و این راز کثیف صنعت پوشاک و مد، از این جمله معروف یهودیان سرچشمه میگیرد که معتقدند: "بدون پرداخت رشوه، هیچ کاری انجام نخواهد شد" .از دیگر سو، یهودیان با حضور در بخشهای دیگری از بازار مد، عرضه کالاهایی گرانقیمت و انحصاری نظیر ساعتهای ورزشی "فیلا" و ساعتهای "گوکی" را هم برعهده دارند. این کالاها که عموماً بین ۲۲۵ تا ۰۰۰/۱۴ دلار قیمت دارند، در سراسر دنیا به مشتریان ثروتمند عرضه میگردند.

همچنین از سالهای دهه ۳۰ میلادی، یهودیان در بخشهای خلاقیت شرکتهای تبلیغاتی هم حضوری چشم گیر داشته و در مشاغلی نظیر پژوهشگر تبلیغات، پژوهشگری انگیزش و روانشناسی مصرف، فعالیت مینمودهاند. به علاوه تغییر فامیلیهای آنان به اسامی مترادف انگلیسی و یا برگزیدن نامهایی کاملاً جدید نیز در میان این افراد، کاری کاملاً عادی به حساب میآید و تعدادی از آنان هم عضویت افتخاری ارتش اسراییل را پذیرفتهاند. اما آیا این یهودیان میتوانند هویت واقعی خود را نیز در فراسوی این محصولات شیک و پرفروش و اسامی جعلی پنهان نمایند؟

 

۱.کالوین کلین  ( Ck- Calvin clein)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                      
 
 
کالوین کلین، طراح مشهور و برجسته آمریکایی است که چهاردهه از حضورش در دنیای فشن و افتتاح برندش می‌گذرد. این طراح  65 ساله آمریکایی شرکت خود را در سال 1968، چهار سال پس از فارغ‌التحصیلی از انجمن فشن نیویورک، در این شهر افتتاح کرد.
کلین در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی AFP انجام داد، گفت:« زمانی که من کار خود را شروع کردم، هنوز وال استریت(مرکز تجارت جهانی نیویورک) به فشن به شکلی جدی نگاه نمی کرد و فکر می کردند که فشن فقط درباره چیزهای خیالی و تغییرات فصل تا فصل است.»
به نقل  از این شبکه او گفت:« امروزه هم تقریبا نمی‌توان در دنیای فشن حضوری جدی داشت، مگراینکه بخشی از شرکتی باشید که در لیست بورس سهام و ارز قرار دارد.»
کالوین کلین بیش از همه برای تبلیغات جالب لباس زیر و شلوارهای جین خود معروف است، البته برند CK کالوین کلین انواع محصولات ازعینک آفتابی تا ملافه را شامل می‌شود.


کلین گفت که در دنیای فشن راه راحت و ساده‌ای برای موفقیت وجود ندارد. او گفت:«‌فشن تجارتی سخت و دشوار است. شغلی است که شما باید واقعا در آن کار کنید. فرقی نمی‌کند چه یک فروشگاه خیلی کوچک داشته باشید یا تجارت شما خیلی وسیع باشد، در هر صورت باید تمام وقت و انرژی خود را به آن اختصاص بدهید. راه آسانی برای انجام این حرفه وجود ندارد.»


او گفت:«‌من امروز می‌توانم با همان پولی که کار خود را در سال 1968 آغاز کردم، دوباره کار خود را از صفر شروع کنم. من می‌‌دانم که می‌توانم. شما به سرمایه زیادی نیاز ندارید. وقتی که بزرگ شدید و رشد و توسعه یافتید دیگر لزومی ندارد که همه چیزهایی که به آن نیاز است، داشته باشید.»


کالوین در ادامه گفت:«‌شاید طراحی لباس سخت باشد، اما اگر شما استعداد داشته باشید، دنیا آن را تشخیص می‌دهد.»
شرکت کلین در سال 1992 با ورشکستگی مواجه شد، اما بر آن فائق آمد و در حال حاضر یکی از برندهای معروف و مهم دنیا است. کالوین کلین سال گذشته به عنوان بهترین طراح سال آمریکایی انتخاب شد.
کلین در توصیه خود به جوانان گفت:«‌درنهایت شما باید اعتماد‌به‌نفس داشته باشید. شما نیاز دارید که مردم به شما اعتقاد داشته باشند. شما باید یک رهبر خوب باشید. حتی اگر نامطمئن و مشکوک هستید، آن را نشان ندهید.»
 
حاشیه کالوین کلین

در سال ۱۹۹۵ میلادی، یکی دیگر از غولهای یهودی صنعت پوشاک دنیا یعنی شرکت کالوین کلین به قاچاق گسترده کوکایین در سالهای طولانی گذشته متهم گردید. به علاوه، مدیران این شرکت به دلیل استفاده از تصاویر استفاده شده توسط میشل بر روی لباسها، سالهاست که از سوی فعالان اجتماعی و والدین، مورد سرزنش قرار میگیرند. چرا که وی به قول هنری گیروکس، مدتهاست که از مدلهای کاملاً برهنه در حالات مختلف برای ارائه لذت جنسی به مخاطبان و موضوع فانتزی سکس در دسترس عموم، بهره میگیرد. به علاوه، منتقدان عصبانی، این تصاویر مستهجن را نابودکننده و شرمآور خوانده و شرکت کلوین کلین را هم برای استفاده از کودکان به عنوان کالاهایی سکسی، سرزنش مینمایند. تعدادی از منتقدان نیز اعلام نمودهاند که چنین تبلیغاتی، با صنعت شرم آور پورنوگرافی کودکان، ارتباطی نزدیک دارد. البته سابقه چنین فعالیتهایی به سالهای دورتر هم بازمیگردد، چرا که به عنوان مثال، سه دهه پیش هم، یکی از گروههای اجتماعی فعال با عنوان زنان مبارز با پورنوگرافی، از فعالیتهای تبلیغاتی این شرکت به عنوان یک فاجعه و کابوس برای زنان نام برده بود.

منبع:سایت دوخت و سایت مد


 ۲.ورساچی(versace)

جیانی ورساچی، طراح بزرگ فشن، در سال 1946 در رجو كالابریا، در جنوب ایتالیا متولد شد و در شانزدهم جولای 1997 قربانی یک جنایت شد و به قتل رسید. در زمان کودکی جییانی، مادر او با کمک کارگاه خیاطی کوچک خود، خانواده اش را اداره می کرد. جییانی در آنجا همه چیز را درباره تولید لباس فراگرفت و طولی نکشید که خود او لباسی طراحی کرد که در مغازه مادرش به فروش گذاشته شد. او در سن نه سالگی، نخستین لباس خود را طراحی کرد.

پس از آن ورساچی مهارتهای دیگری درباره تهیه پارچه کسب کرد. او نخستین فرصت برای نشان دادن مهارت و استعداد خود را زمانی به دست آورد که در سال 1972 مجموعه ای را برای یک شرکت ایتالیایی با نام فیوری فیورینتینا طراحی کرد.او در سن 25 سالگی به میلان رفت و بدون دیدن آموزش آکادمیک و رسمی، مجموعه هایی را برای مارک های فشن ایتالیایی دی پاریسی، جنی، کلاگان، آلما و سپس در سال 1974 برای مارک کامپلیس طراحی کرد. ورساچی در سال 1978 نخستین بوتیک خود را در میلان افتتاح کرد، و البته هنوز برای تکمیل مجموعه خود، سایر مارک ها را نیز عرضه می کرد. او در مارس 1978، نخستین مجموعه لباس زنانه را تحت نام خودش ارائه کرد. به زودی با افزایش معروفیت و محبوبیت سبک ورساچی، بوتیک های او در سراسر دنیا گسترش یافت.

 
مارک تجاری او رشد و توسعه یافت تا اینکه شامل هشت شعبه شد که از جمله آنها شعبه لوازم منزل، لباس های راحتی و ورزشی و لباس کودکان بود. رویای جییانی این بود که بتواند به طور کامل زندگی مشتریان فریبنده خود را تجهیز کند. جییانی در سال 1982 جوایز بسیاری را دریافت کرد. در آن سال مجموعه پاییز- زمستان او جایزه چشم طلایی را دریافت کرد، که این جایزه را در سال 1984، 1990 و 1991 نیز ازآن خود کرد.
 
 ورساچی در سال 1985، مارک Instante را به امپراطوری فشن خود افزود. این مارک مشابه سبک او در خیاطی و طراحی زنانه سطح بالا بود، اما با هدف طراحی برای جوانترها و افرادی که توانایی مالی کمتری دارند، ایجاد شده بود.پیراهن هایی برای اندیشیدن» نام نمایشگاهی بود که به کارهای گذشته ورساچی نگاه می کرد و در سال 1989 در میلان برگزار شد. در همان سال ورساچی نخستین مجموعه طراحی زنانه سطح بالای خود را ارائه کرد.سبک ورساچی به علامت تجاری مخصوص خود او تبدیل شد. اگر کسی بخواهد ورساچی را توصیف کند، همیشه می تواند به جورجیو آرمانی اشاره کند. ورساچی هر چیزی است که آرمانی نیست. او برای رنگ ها، پارچه ها و برش های گیرا و جذاب خود مشهور بود. مجموعه های او برای زنان و مردان و فریبنده بود.ورساچی هنگام طراحی محصولات جدید، تنها یک طرح مبهم از اندیشه و تصورات خود را ارائه می کرد، سپس دستیاران او مسول تبدیل این ایده ها به لباس های قابل پوشیدن بودند.از زمانی که ورساچی یک خریدار پارچه بود، همیشه از سفر کردن لذت می برد. او در طرح های جدید خود، تاثیراتی که از مسافرتهای خود کسب می کرد، با یکدیگر می آمیخت.
جیانی ورساچی در سال 1997، در مقابل عمارت بزرگ خود در فلوریدا میامی، به ضرب گلوله به قتل رسید. شخصی که او را به قتل رسانید، ظاهرا یک قاتل زنجیره ای بود که اندکی پس از کشتن ورساچی، در میامی خودکشی کرد.
 
در سپتامبر 1997 سانتو ورساچی، برادر جیانی ورساچی، به عنوان رئیس جدید ورساچی اعلام شد. خواهر جیانی، دناتلا ورساچی، رئیس جدید بخش طراحی است. او قبلا در موقعیتی خلاق برای مارک ورسوز طراحی می کرد. آلگرا، دختر دناتلا ورساچی، وارث منحصر به فرد جیانی ورساچی است. پسر او دانیل، وارث مجموعه های نقاشی جیانی است. عمارتهای بزرگ ورساچی در شهر کومو ایتالیا، میامی ایتالیا و نیویورک بخشی از دارایی او است. 
جیانی ورساچی، طراح بزرگ فشن، در سال 1946 در رجو كالابریا، در جنوب ایتالیا متولد شد و در شانزدهم جولای 1997 قربانی یک جنایت شد و به قتل رسید. در زمان کودکی جییانی، مادر او با کمک کارگاه خیاطی کوچک خود، خانواده اش را اداره می کرد. جییانی در آنجا همه چیز را درباره تولید لباس فراگرفت و طولی نکشید که خود او لباسی طراحی کرد که در مغازه مادرش به فروش گذاشته شد. او در سن نه سالگی، نخستین لباس خود را طراحی کرد. پس از آن ورساچی مهارتهای دیگری درباره تهیه پارچه کسب کرد. او نخستین فرصت برای نشان دادن مهارت و استعداد خود را زمانی به دست آورد که در سال 1972 مجموعه ای را برای یک شرکت ایتالیایی با نام فیوری فیورینتینا طراحی کرد.
 
او در سن 25 سالگی به میلان رفت و بدون دیدن آموزش آکادمیک و رسمی، مجموعه هایی را برای مارک های فشن ایتالیایی دی پاریسی، جنی، کلاگان، آلما و سپس در سال 1974 برای مارک کامپلیس طراحی کرد. ورساچی در سال 1978 نخستین بوتیک خود را در میلان افتتاح کرد، و البته هنوز برای تکمیل مجموعه خود، سایر مارک ها را نیز عرضه می کرد. او در مارس 1978، نخستین مجموعه لباس زنانه را تحت نام خودش ارائه کرد. به زودی با افزایش معروفیت و محبوبیت سبک ورساچی، بوتیک های او در سراسر دنیا گسترش یافت.مارک تجاری او رشد و توسعه یافت تا اینکه شامل هشت شعبه شد که از جمله آنها شعبه لوازم منزل، لباس های راحتی و ورزشی و لباس کودکان بود. رویای جییانی این بود که بتواند به طور کامل زندگی مشتریان فریبنده خود را تجهیز کند.جییانی در سال 1982 جوایز بسیاری را دریافت کرد. در آن سال مجموعه پاییز- زمستان او جایزه چشم طلایی را دریافت کرد، که این جایزه را در سال 1984، 1990 و 1991 نیز ازآن خود کرد.
 
 
ورساچی در سال 1985، مارک Instante را به امپراطوری فشن خود افزود. این مارک مشابه سبک او در خیاطی و طراحی زنانه سطح بالا بود، اما با هدف طراحی برای جوانترها و افرادی که توانایی مالی کمتری دارند، ایجاد شده بود.« پیراهن هایی برای اندیشیدن» نام نمایشگاهی بود که به کارهای گذشته ورساچی نگاه می کرد و در سال 1989 در میلان برگزار شد. در همان سال ورساچی نخستین مجموعه طراحی زنانه سطح بالای خود را ارائه کرد.سبک ورساچی به علامت تجاری مخصوص خود او تبدیل شد. اگر کسی بخواهد ورساچی را توصیف کند، همیشه می تواند به جورجیو آرمانی اشاره کند. ورساچی هر چیزی است که آرمانی نیست. او برای رنگ ها، پارچه ها و برش های گیرا و جذاب خود مشهور بود. مجموعه های او برای زنان و مردان فریبنده بود.

ورساچی هنگام طراحی محصولات جدید، تنها یک طرح مبهم از اندیشه و تصورات خود را ارائه می کرد، سپس دستیاران او مسول تبدیل این ایده ها به لباس های قابل پوشیدن بودند.از زمانی که ورساچی یک خریدار پارچه بود، همیشه از سفر کردن لذت می برد. او در طرح های جدید خود، تاثیراتی که از مسافرتهای خود کسب می کرد، با یکدیگر می آمیخت.جیانی ورساچی در سال 1997، در مقابل عمارت بزرگ خود در فلوریدا میامی، به ضرب گلوله به قتل رسید. شخصی که او را به قتل رسانید، ظاهرا یک قاتل زنجیره ای بود که اندکی پس از کشتن ورساچی، در میامی خودکشی کرد.

 در سپتامبر 1997 سانتو ورساچی، برادر جیانی ورساچی، به عنوان رئیس جدید ورساچی اعلام شد. خواهر جیانی، دناتلا ورساچی، رئیس جدید بخش طراحی است. او قبلا در موقعیتی خلاق برای مارک ورسوز طراحی می کرد. آلگرا، دختر دناتلا ورساچی، وارث منحصر به فرد جیانی ورساچی است. پسر او دانیل، وارث مجموعه های نقاشی جیانی است. عمارتهای بزرگ ورساچی در شهر کومو ایتالیا، میامی ایتالیا و نیویورک بخشی از دارایی او است.
 
 
امپراطوری ورساچی یک تجارت خانوادگی است. جیانی ورساچی تا زمان مرگش، خود سمت رهبری این شرکت را برعهده داشت. دناتلا، خواهر او نایب رئیس شرکت و همچنین مسوول روش های توزیع و پخش ورساچی نیز بود. سانتو ورساچی، برادر جییانی، به همراه دوست هم دانشگاهی خود، کلودیا لوتی، شرکت مرکزی ورساچی را اداره می کرد. انتظار می رفت که این شرکت در نیمه سال 1998 عمومی شود. بنابراین جییانی ور ساچی، اندکی پیش از مرگش، شروع به بازسازی سازمان شرکت کرد. برنامه ریزی شده بود که 25 تا 30 درصد دارایی شرکت به بورس سهام واگذار شود. جییانی ورساچی مالک 45 درصد، دناتلا 20 درصد و سانتو ورساچی مالک 35 درصد از سهام شرکت بودند. از آنجایی که دختر دناتلا، وارث منحصربه فرد ثروت ورساچی است، دناتلا اکثریت سهام این شرکت را اداره خواهد کرد. این شرکت 21.6 میلیون دلار از بیمه عمر جییانی ورساچی دریافت کرد.
 
کار جییانی ورساچی به هیچ عنوان در راهروی نمایش محدود نمی شد؛ او لباس هایی را برای تئاتر، رقص باله و اپرا طراحی کرد؛ که این موضوع در کنار عشق او به موسیقی، موجب دوستی او با برخی از بزرگترین ستارگان دنیا مانند شاهزاده دیانا، استینگ، جورج مایکل وتینا تورنر شد.ایجاد سوپر مدلهای دهه ۸۰ تا حد زیادی به جییانی نسبت داده شده است. او با پرداخت بیش از 30 هزار دلار به هر کدام از مدل هارای ظاهر شدن در نمایش های خود، سلسله مراتب جدیدی را در فشن ایجاد کرد. او برای نمایش مجموعه پاییز- زمستان 1991 خود در میلان، هرچهار نفر سوپرمدل هایش را با هم بر روی راهروی نمایش خود فرستاد، و یکی از جالب توجه ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات فشن را خلق کرد.
 
ورساچی با استعدادترین عکاسان دنیا همچون هلموت نیوتون، هرب ریتس،بروس وبر و استیون میزل را به خدمت گرفت تا دیدگاه او را در دوربین ضبط کنند.
منبع: وبلاگ مد دخترها

 ۳.پیر کاباردین (Pierre Cardin)

پیر کاردن طراحی فرانسوی با اصلیت ایتالیایی است که در سانبیاگو دی کالاتا در ایتالیا زاده شد. کاردین بخاطر وسعت و سبک طراحیش شناخته شده‌است. او برای طراحی لباس‌ها از اشکال هندسی و عمده بهره می‌جست و اعتقاد زیادی به طراحی لباس زنان نداشت. او مدل‌های جنسیت واحد، ( لباس‌هایی که برای دو جنسیت یعنی هم مردان و هم زنان طراحی می‌شوند.) را به مرحله تازه‌ای ارتقا داد، طراحی‌های آوانگارد (آوانگارد یا پیشتاز، به هنرمندان، نویسندگان و شاعرانی گفته‌می‌شود که در یک دوره معین، پیشروترین اسلوب یا مضمون را در آثارشان استفاده کرده‌اند و اغلب بانی جنبش‌های نو بوده‌اند)او را مشهور ساخت.

 گاهی اوقات طراحی ای او به صورت تجربی بودند و همیشه هم طراحی‌های او جنبه کاربردی نداشت. او کسی بود که لباس‌های مدل حبابی را در سال ۱۹۵۴ معمول کرد.این طراح مشهور که سالها برای کریستین دیور کار میکرده، بنیانگذار سبک پیشرو در مد میباشد و عمده ی طرحهای معروف او طرحهایی هندسی و گاهی فضایی(منظور پوشش ساکنین کرات دیگر میباشد)هستند.


ظاهرا  آقای کاردن ربطی به لباسهایی که در ایران به اسم این مارک فروخته میشه ندارد.
شاید مطمئن ترین چیزی که از این مارک در ایران پیدا میشه عطرهایش باشد.البته لازم به گفتن است که که پیر کاردن در کل مارک لوکس و گرانقیمتی نیست و تو اروپا و آمریکا جز مارکهای بسیار اقتصادی و ارزان به حساب میاد.

 موریکا بیدرمن یهودی (و یا در اصل موریس زیلبربرگ)  با داشتن ۱۳ هزار کارگر در ۳۴ کارخانه خود، تولیدکننده کت و شلوارهای پییرکاردین و یویس ساینت لورنت در کارخانجات خود در فرانسه، ایالات متحده و هنگ کنگ است. به علاوه گفته میشود که این شرکت همه ساله، ۲۰۰ میلیون دلار در طراحی لباسهای تولیدی خویش، سرمایه گذاری میکند.

منبع:سایت ایراتیکلس،  پرشین تیم،  ویکی



۴.گس(Guess)

 گس یک شرکت معروف پوشاک  آمریکایی است که در سال ۱۹۸۱ در لس آنجلس توسط چهار برادر به نامهای جورجوس،  آرماند، پل و موریس مارکیانو تاسیس شد.این چهار برادر در دهکده دبدو مراکش بدنیا آمدند.آنها سال ۱۹۷۷ از مراکش به کالیفرنیا آمریکا مهاجرت کردن و در سال ۱۹۸۱ شرکت خود را پایه گذاری کردند.گفته می شود این خانواده یک خانواده یهودی هستند.

فعالیت شرکت گس در زمینه لباس(جین) ساعت و جواهر است. 

شرکت بزرگ گس هم سالهاست که برای فروش لباسهای جین خود از 

تبلیغات شهوت انگیز برای لذتجویی جنسی بهره میگیرد و به همین دلیل هم

 تاکنون چند گروه غیردولتی اجتماعی خواهان تحریم تولیدات این شرکت به

دلیل تحقیر زنان در تبلیغات تجاری به همراه تلفیق سکس و خشونت برای

فروش بیشتر شده اند.

منبع : ویکی انگلیسی


۵. دولچه و گابا (Dolce & Gabbana - D & G )

 

دولچه اند گابانا یک خانه مد ایتالیایی است .این کمپانی توسط دومنیکو  دولچه و استفانو گابانا دو طراح ایتالیایی مستقر در شهر میلانکار خود را آغاز کرد و در سال۲۰۰۵ حجم معادلات آن‌ها ۷۵۰ میلیون یورو بوده است.  مخصوص اقلام بیشر تجملی و گران قیمت است. همچنین دارای اعتبار بیشتر بخاطر طراحان و لباس‌های شب رسمی و پوشاک متناسب با فصل است.این شرکت به تولید لباس ساحل لباس زیر عینک آفتابی عطر کیف پول مپردازد.شایع است دو مالک این شرکت همجنس باز می باشند.

 منبع:ویکی انگلیسی

  


 ۶.تامی هیلفیگر(Tommy  Hilfiger)

 

 

 

 

 تامی هیلفیگر (توماس یعقوب) یک طراح لباس و مد است که در سال ۱۹۸۵شرکتش را تاسیس کرد.او در المیرا نیویورک رشد کرد.وی دومین فرزند از هشت فرزند خانواده یعقوب (جیکوب) که نسبی ایرلندی آمریکایی   دارد.هیلفیگر ادعا میکند که نسب و نژادش به شاعر اسکاتلندی روبرت  برن میرسد.او کارش را در ۱۸ سالگی در یک خرده فروشی شروع کرد و بعدها برای آوردن شلوارهای لی(جین) به نیویورک می رفت و آنها را برای فروش به مغازه ای به نام فروشگاه براون در مرکز شهر المیرا می آورد.او بعدها مغازه ای در اطراف مرکز شهر المیرا به نام "محل مردم" تاسیس کرد که بیشتر نوجوانان از آن استقبال می کردند و آن مکان محلی هیجان انگیز برای آنها بود. هیلفیگر روند رشدش را همینگونه ادامه داد تا در سال ۱۹۸۵ شرکت تولید کننده لباس را تاسیس کرد. هیلفیگر یا توماس یعقوب نیز یکی از یهودیان متعصب اسرائیلی می باشد.

منبع:ویکی انگلیسی

 


 ۷.جورداچ(Jordache)

 شرکت جورداچ یک کارخانه تولید کننده شلوارهای لی(جین)بلوز

(تی شرت) است.این علامت تجاری در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی نزد

 طراحان و عامه مردم یک مارک محبوب بود.جورداچ را هم برادران

 یهودی جو رالف و آوی ناکاش یا نخاش تاسیس کردند.آنها نیز

مانند هیلفیگر صهیونیست کارشان را با تاسیس یک مغازه در نیویورک آغاز کردند. دو شرکت "جارداچ" و گس که هر دو از سوی یهودیان تأسیس گردیده، همواره از یکدیگر به مراجع قضایی شکایت نموده اند.

 منبع :ویکی انگلیسی


 ۸.جورجیو آرمانی(Giorgio Armani)

جورجیو آرمانی  طراح لباس ایتالیایی است که بیشتر به خاطر طراحی پوشاک مردانه شناخته شده است. او شرکت خود،آرمانی را در  سال ۱۹۷۴ بنیان گذاشت و در آستانه قرن بیست و یکم به‌عنوان موفق‌ترین طراح از ایتالیا فراتر رفت.در سال ۲۰۰۰ مجله فوربز، جورجیو آرمانی را به عنوان موفق‌ترین طراح دنیا معرفی کرد. در سال ۲۰۰۱ این مجله او را در لیست اعضای جدید مد و در ردیف نوزدهم قرار داد.

او یکی از معروفترین و موفقترین طراحان و سرمایه گذاران حال حاضر دنیاست.ثروت وی طبق آمار مجله ی فوربس بالغ بر ۴.۵ میلیارد دلار است و وی پس از رالف لورن،ثروتمندترین طراح لباس دنیاست.
او کارش را در فروشگاه لاریناسنته به عنوان طراح ویترین آغاز کرد و سالها به این کار ادامه داد تا اینکه توسط نینو چروتی طراح معروف آن زمان دعوت به همکاری شد.
بعد از گذشت ۱۰ سال از همکاری او با چروتی و ارائه ی طرحهای مختلف برای این کمپانی،به فکر افتاد که لباسهایی با استیل و تحت نام خودش ارائه دهد.و در سال ۱۹۷۵ این ایده را عملی نمود و بدین شکل پایه های امپراطوری  آرمانی بنا نهاده شد. نوع طراحی های او منحصر بفرد و تا حد زیادی مردانه است،بطوری که در کلکسیون لباسهای زنانه ی وی نیز کت و شلوار عناصری تفکیک ناپذیر هستند.آرمانی  در کارهایش بیشتر از رنگهای سرد استفاده میکند،و به جرات میتوان گفت که رنگ خاکستری را در مد مدرن او جاودانه ساخته است.
در ۱۹۸۰ با طراحی لباسهای فیلم ژیگولوی آمریکایی توانست استیلش را به جهانیان و در سطح وسیعی بشناساند.
او همواره در کارهایش نگاهی عمیق به استیل شرقی دارد و از تلفیق آن با سبک مدرن،شاهکارهایی خلق میکند که شوهای لباس او را تبدیل به نمایش هایی باشکوه و مسحور کننده مینماید.
بدون اغراق میتوان گفت که او پرطرفدارترین و مردمی ترین استیلیست دنیاست ،چراکه لباسهای او فقط به طبقه ی خاصی تعلق ندارند و طرفداران او،در هر سن و موقعیت اجتماعی همه ی محصولات او را اعم از کیف و کفش،جین و تی شرت،کت وشلوار،عطر،موبایل و ...استفاده میکنند.

آرمانی پس از فعالیت مختصری در پزشکی و عکاسی، تنها بر حسب اتفاق وارد صنعت مد شد.او پس از آنکه در سال ۱۹۷۵، دیگر تولیدات مربوط به صنعت طراحی لباس با برند «جورجیو آرمانی» را عرضه کرد، در سال ۱۹۸۱ نخستین سری فروشگاه‌های فروش ارزانتر و بازار بزرگ آرمانی و در سال ۲۰۰۰ بخش لوازم آرایشی را راه‌اندازی کرد. امروزه شرکت آرمانی شامل ۲۰۰۰ مرکز فروش جهانی با فروش سالیانه بیشتر از یک میلیون دلار است.

منبع:پرشین تیم و ویکی فارسی


 ۹.لوی اشتراوس(levi strauss-Levi's)

                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 لوی اشترواس یک آلمانی یهودی تبار مهاجر به آمریکا بود که اولین شرکت تولید کننده شلوارهای لی

(جین)در دنیا را در سال۱۸۵۳ در سانفرانسیسکو  کالیفرنیا تاسیس کرد. برادر او در نیویورک به تجارت کالا

 مشغول بود و لوی استراوس شعبه جدیدی برای تجارت او در این شهر احداث کرد. او که آلمانی تبار بود،

 پس از مهاجرت به آمریکا چندین سال در نیویورک مشغول فراگیری روش های تجارت بود. در طی بیست

سال او به یکی از تاجران موفق پارچه تبدیل شد.

یکی از مشتریان لوی استراوس خیاطی به نام ژاکوب دیویس  اهل لاتویا  بود. او که در نوادا زندگی می کرد، از شرکت استراوس به صورت عمده پارچه خریداری می کرد. در میان مشتریانش شخصی بود که دائما جیب های شلوارهایی که ژاکوب برایش می دوخت را پاره می کرد. ژاکوب به فکر راه حلی برای دوام بیشتر شلوارهای این مشتری بود، روزی به فکرش رسید که شاید با استفاده از نوعی پرچ فلزی در نقاطی از شلوار که پاره شده یا آسیب دیده، مثل گوشه های جیب ها و در زیر دکمه های شلوار، بتواند باعث استحکام بیشتر برای شلوار شود.


مشتریان ژاکوب خیلی سریع از این شلوارهای پرچ دار استقبال کردند. او نگران شد که شاید کسی این ایده ماهرانه اش را بدزدد، بنابراین تصمیم گرفت حق امتیاز این کار را به نام خود ثبت کند. اما ۶۸ دلاری که برای کارهای اداری لازم بود را نداشت. بنابراین به عنوان شریک تجاری فوراً به فکر لوی استراوس افتاد.

در سال ۱۸۷۲ طی نامه ای که به لوی استراوس نوشت، به او پیشنهاد کرد که حق امتیاز این کار متعلق به هر دو نفرشان باشد. استراوس که یک تاجر خبره بود، با دیدن این محصول جدید، بلافاصله پیشنهاد ژاکوب را پذیرفت. در بیستم ماه مه سال ۱۸۷۳، این دو نفر حق امتیازی به شماره ۱۳۹,۱۲۱ را در آمریکا به نام خود ثبت کردند. این تاریخ امروزه به عنوان تاریخ تولد رسمی بلوجین شناخته شده است.

لوی استراوس، ژاکوب را به عنوان سرپرست تولید این شلوارهای جدید در شرکت خود استخدام کرد. این شرکت تا سال ۱۸۷۵ به تولیدات خود ادامه داد و دو کارخانه دیگر در سانفرانسیسکو راه اندازی کرد.
پارچه های کتان برای دوخت این شلوارها از یکی از معروفترین کارخانه های پارچه سازی منچستر تامین می شد. در مدت زمانی کوتاه، تمام کارگران ازاین شلوارهای جدید استفاده می کردند. قیمت یک دست لباس کار با دوام تولید شرکت لوی استراوس ۱.۲۵ دلار بود، رقمی کاملا باور نکردنی!

حق امتیاز این محصول تا بیست سال منحصراً در اختیار شرکت استراوس بود. در سال ۱۸۹۰ این شلوارها مدل ۵۰۱ نام گرفت که هنوز هم با این نام در بازار به فروش می رسد. با به پایان رسیدن حق انحصار این محصول، بسیاری از کارخانجات تولید پوشاک از این محصول پرطرفدار شرکت لوی استراوس کپی برداری کردند. تا سال ۱۹۵۰ دانش آموزان دبیرستانی به عنوان اعتراض به بزرگترها که این شلوارها را نمی پوشیدند و برای اینکه متفاوت تر به نظر برسند، شروع به پوشیدن این شلوارها کردند. در سال ۱۹۷۰ شلوارجین بیش از همیشه طرفدار پیدا کرد.
از زمانی که مردم لغت لیوایز(Levi's) را برای این شلوارها به کار بردند، شرکت لوی استراوس نیز این لغت را به عنوان علامت تجاری اش ثبت کرد.
شلوار جین با تبلیغات تلویزیونی و فیلم ها بین نسل جوان رایج شد. ( جیمز دین در فیلم شورش بی دلیل ) پوشیدن این شلوارها سمبل طغیانگری بین نسل جوان بود.

منبع:ویکی انگلیسی و سایت فصل نو

 


 ۱۰.پرادا(Prada)

                                                                        

شرکت پرادا تولید کننده کالاهای لوکس از قبیل چمدان کفش کلاه لوازم چرمی برای مردان وزنان است.

این شرکت ایتالیایی توسط ماریو پرادا در سال ۱۹۱۳ در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد.

پرادا به همراه برادرش مارتینو ابتدائا به فروش چمدانهای بزرگ و کیف دستی و کالاهای چرمی روی آوردند

 و به مرور کارشان را گسترش دادند.این شرکت در می ۲۰۰۷ طی قرادادی با شرکت کره ای ال جی گوشی به اسم ال جی پرادا با قیمت ۸۰۰ دلار تولید کردند. 

 منبع:ویکی انگلیسی

 


 ۱۱.گاس(Gas)

 شرکت گاس وارث علامت تجاری  گروتا است که در سال ۱۹۷۰

توسط  کلودیو گروتا در ایتالیا ایجادشد.

گاس شلوار لی (جین) باشعار راحت اصلی و متنوع تولید می

کند.این شرکت محصولاتش را به بیش از ۵۶ کشور دنیا صادر می کند.

 

منبع:ویکی انگلیسی

+ نوشته شده توسط پیام در پنجشنبه دوم اردیبهشت 1389 و ساعت 15:51 |

(کار گل زار شود گر تو به گلزار آیی)

(نرخ یوسف شکند گر تو به بازار آیی)